Bejegyzések

Képes beszámoló az április 6-8. közötti Skipper B tengeri tanfolyamról

Az áprilisi tanfolyam előtt itthon is megjött a tavasz, de Zadarban nyári meleg fogadott minket, hamar előkerültek a rövid ruhák. Az első napi elméletet követően besétáltunk az óvárosba és kellemes estét töltöttünk el a sétányon, illetve a „Tri Bunara” bárban. A csapat nagyon motivált volt, az előzőleg kiadott tananyagot mindenki alaposan megtanulta, így abban egyeztünk meg, hogy másnap a szokásosnál hosszabb túrát teszünk, mivel az időjárás előrejelzés remek időt ígért, és ami a motorozásnál legfontosabb: hullámmentes tengert. Így is lett, ezért hosszabb oktatótúrát tettünk a Zadarral szemközti Ugljan szigetére. Először az iránytartást, sebességkontrollt gyakoroltuk, siklatással fűszerezve. Betértünk a nemrég épült „Olive Island” kikötőbe, ahol a szűk helyen való megfordulás mellett a szép új hajókat is megnéztük. Tankoltunk is és horgonyzási gyakorlatot tartottunk a Marina Preko mellett, rövid ebédszünetet is beiktatva a horgonyzások közé. Hazafelé Sukosan kikötőjébe is betértünk manővereket gyakorolni, illetve megnéztük, hogy a jogosítvánnyal milyen hajókat tudnak bérelni majd a tanfolyam résztvevői. Volt bőven választék, révén a Marina Dalmacija Horvátország legnagyobb kikötője, a charterflották zöme itt található. Zadar előtt a kedvenc kagylószedő helyünkön (az elmaradhatatlan esti közös főzés alapanyaga) megnéztük, hogy a halászok hogyan is készítik elő a hálókat az éjszakai halászathoz. Olyan, mint az ejtőernyő hajtogatás, talán a képről is látszik…A délután második felében még elméleteztünk, a térképi navigációt gyakoroltuk. Az este jó hangulatú lett, egy üveg „Prosek” bort is megkóstoltunk, ami a mi Tokajinkhoz hasonlít leginkább, igazi társasági bor. Harmadik nap délelőtt pontról pontra végigmentünk a vizsgakérdéseken, majd átmentünk a vizsga helyszínére. A vizsgát mindenki magabiztosan teljesítette, s mivel más aznap rajtunk kívül nem is vizsgázott, az okmányok is azonnal elkészültek. Gratulálunk mindenkinek!