A biztonságos horgonyzás

A vitorlástúra egyik fő öröme, amikor egy csendes öbölben, lehorgonyozott hajón töltjük az éjszakát. Az öröm azonban hamar haváriába fordulhat, ha rosszul horgonyoztunk és az éjszaka kellős közepén hajónk sodródni kezd a sekély víz felé. Hogyan is kell biztonságosan horgonyozni? A legfontosabb, hogy egy széltől és hullámzástól védett öblöt találjunk, ahol...

Skipper C tanfolyam és vizsga

Itt állok a zadari kikötőkapitányság előtt, kezemben a csapat frissen átvett skipper C jogosítványaival. De milyen az áhított korlátlan jogosítványhoz vezető út? Skipper C jogsosítvány = korlátlan tengeri jogsi Kedden délután tartottuk a találkozót, az üdvözlés után hamarosan birtokba vettük hajónkat egy jól felszerelet Bavaria 44 típust. A hajó kezelőszerveinek...

Katamarán tréning március 22-24.

A hétvégén tartottuk az adriai katamarán tréningünket egy 2018. évjáratú Helia 44 típusú 14 méter hosszú, 7,5 méter széles, 13 tonna vízkiszorítású hajón. Az időjárással óriási szerencsénk volt: a tanfolyamot megelőző napokon nagy bóra dühöngött a partvidéken, ám a tanfolyam előtt két nappal a vihar elvonult, a nap kisütött és a tenger a legszebb napfényes...

Kikötés partfal mellé, oldallal

A másik fontos kikötői manőver az oldallal beállás. Ezt a manővert alkalmazzuk pl. tankolásnál, azaz a vízparti benzinkúthoz való odaállás során. Erre pedig mindenkinek szüksége lesz, hiszen a hajóbérlés végén a hajót teletankolva kell visszavinnünk a charterbázisra... Íme a legfontosabb alapelvek oldallal kikötéshez: 1. alapelv: jobb vagy bal oldalunkkal álljunk a...

Kikötői manőverek tengeri vitorlással

Akár vitorlás, akár motoros hajóval szeretnénk tengeren hajózni, a legnehezebb manőver a kikötői ki- és beállás lesz. A nehézség abban rejlik, hogy a kikötők jellemzően szűkre szabottak, a hajókon pedig nincsen fék, "beparkolás" közben is sodorja őket a szél (pl. neki a nagy értékű szomszéd hajónak). A manővertréningen alaposan begyakoroljuk. Addig is nézzük át...

Tanácsok vitorláshajó bérléshez

"Szia Péter ! Remélem jól vagytok és sikeres évet zártál. Mi már elkezdtük tervezni az idei nyaralásunkat és ezt szeretnénk a horvát tengerparton hajókázva eltölteni. Ehhez szeretnénk a segítségedet és a tanácsaidat kérni. Az alapgondolat, hogy egy hetet szeretnénk június végén ill. július elején hajókázni. Zadarból indulnánk és a szigeteken ill. a partvonalon...

Vitorlástúra az Adrián

Sok kérdést kapunk a tengeri vitorlás túrázással kapcsolatban, aminek nagyon örülünk, mert minden vitorlázással kapcsolatos kérdésre szívesen válaszolunk, segítünk! Friss jogosítvánnyal a zsebben mielőbb érdemes elkezdeni hajózni. De merre, honnan? A kérdések között is a leggyakoribb, hogy melyik adriai városok a főbb charterközpontok, honnan érdemes indulni....
ELOLVASOM

A tengeri vitorláshajó elektromos rendszere

Nemrég értünk haza Zadarból. A tanfolyam utolsó napján történt egy merőben szokatlan dolog: meghibásodott az oktatóhajó egyik akkumulátora, miközben mi a part áramra voltunk csatlakozva. Mindezt konkrétan úgy tapasztaltuk meg, hogy oktatókollégámmal a hajóba belépve szúrós "savszagot" éreztünk. Először a szomszéd hajóra gyanakodtam, hogy odaégettek valamit...

Az Adria szelei

A tengeri népek a szélirányoknak külön neveket adnak, jogosan, hiszen minden széliránynak más a karaktere, hullámzása, érkezése, távozása. Nézzük hát őket! Bora: északkeleti irányból fúj, az Adria igazán viharos szele. A téli és tavaszi időszakban nagyon gyakori, ilyenkor nem múlik el hét metszően erős viharos szél nélkül, amikor még az autópályát is...
ELOLVASOM

Beszámoló a júniusi vitorlás+motoros tanfolyamról

Megkezdődött a nyár, ami abból is látszik, hogy egyszerre kát tanfolyamot is indítottunk: egy vitorlás+motorost és párhuzamosan egy "csak" motorost. A vitorlás tanfolyam résztvevőivel  június 21-én vasárnap találkoztunk a "Barka Bar" előtt. A tanfolyam előtti napon mi már a helyszínen voltunk az oktatókollégákkal, és együtt éltük át azt a jó kis vihart, ami miatt a...
Top

A jobb felhasználói élmény érdekében az oldal sütiket használ. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.