Skipper C tanfolyam és vizsga

Itt állok a zadari kikötőkapitányság előtt, kezemben a csapat frissen átvett skipper C jogosítványaival. De milyen az áhított korlátlan jogosítványhoz vezető út? Skipper C jogsosítvány = korlátlan tengeri jogsi Csütörtök délután tartottuk a találkozót a zadari kikötőben és szinte azonnal el is kezdtük az elméleti oktatást, hiszen a célunk az, hogy hétfőn...
ELOLVASOM

Katamarán tréning március 22-24.

A hétvégén tartottuk az adriai katamarán tréningünket egy 2018. évjáratú Helia 44 típusú 14 méter hosszú, 7,5 méter széles, 13 tonna vízkiszorítású hajón. Az időjárással óriási szerencsénk volt: a tanfolyamot megelőző napokon nagy bóra dühöngött a partvidéken, ám a tanfolyam előtt két nappal a vihar elvonult, a nap kisütött és a tenger a legszebb napfényes...

Kikötés partfal mellé, oldallal

A másik fontos kikötői manőver az oldallal beállás. Ezt a manővert alkalmazzuk pl. tankolásnál, azaz a vízparti benzinkúthoz való odaállás során. Erre pedig mindenkinek szüksége lesz, hiszen a hajóbérlés végén a hajót teletankolva kell visszavinnünk a charterbázisra... Íme a legfontosabb alapelvek oldallal kikötéshez: 1. alapelv: jobb vagy bal oldalunkkal álljunk a...

Kikötői manőverek tengeri vitorlással

Akár vitorlás, akár motoros hajóval szeretnénk tengeren hajózni, a legnehezebb manőver a kikötői ki- és beállás lesz. A nehézség abban rejlik, hogy a kikötők jellemzően szűkre szabottak, a hajókon pedig nincsen fék, "beparkolás" közben is sodorja őket a szél (pl. neki a nagy értékű szomszéd hajónak). A manővertréningen alaposan begyakoroljuk. Addig is nézzük át...

Tanácsok vitorláshajó bérléshez

"Szia Péter ! Remélem jól vagytok és sikeres évet zártál. Mi már elkezdtük tervezni az idei nyaralásunkat és ezt szeretnénk a horvát tengerparton hajókázva eltölteni. Ehhez szeretnénk a segítségedet és a tanácsaidat kérni. Az alapgondolat, hogy egy hetet szeretnénk június végén ill. július elején hajókázni. Zadarból indulnánk és a szigeteken ill. a partvonalon...

Vitorlástúra az Adrián

Sok kérdést kapunk a tengeri vitorlás túrázással kapcsolatban, aminek nagyon örülünk, mert minden vitorlázással kapcsolatos kérdésre szívesen válaszolunk, segítünk! Friss jogosítvánnyal a zsebben mielőbb érdemes elkezdeni hajózni. De merre, honnan? A kérdések között is a leggyakoribb, hogy melyik adriai városok a főbb charterközpontok, honnan érdemes indulni....

A tengeri vitorláshajó elektromos rendszere

Nemrég értünk haza Zadarból. A tanfolyam utolsó napján történt egy merőben szokatlan dolog: meghibásodott az oktatóhajó egyik akkumulátora, miközben mi a part áramra voltunk csatlakozva. Mindezt konkrétan úgy tapasztaltuk meg, hogy oktatókollégámmal a hajóba belépve szúrós "savszagot" éreztünk. Először a szomszéd hajóra gyanakodtam, hogy odaégettek valamit...

Az Adria szelei

A tengeri népek a szélirányoknak külön neveket adnak, jogosan, hiszen minden széliránynak más a karaktere, hullámzása, érkezése, távozása. Nézzük hát őket! Bora: északkeleti irányból fúj, az Adria igazán viharos szele. A téli és tavaszi időszakban nagyon gyakori, ilyenkor nem múlik el hét metszően erős viharos szél nélkül, amikor még az autópályát is...

Beszámoló a júniusi vitorlás+motoros tanfolyamról

Megkezdődött a nyár, ami abból is látszik, hogy egyszerre kát tanfolyamot is indítottunk: egy vitorlás+motorost és párhuzamosan egy "csak" motorost. A vitorlás tanfolyam résztvevőivel  június 21-én vasárnap találkoztunk a "Barka Bar" előtt. A tanfolyam előtti napon mi már a helyszínen voltunk az oktatókollégákkal, és együtt éltük át azt a jó kis vihart, ami miatt a...

Beszámoló a. május 18-20. közötti motoros tanfolyamról

Az áprilisi kalandos vitorlázás után újra a motorozás következett. A zadari találkozó után hamarosan a bázis teraszán csodáltuk a tengeri kilátást, majd elmélettel kezdtünk. Másnap reggel csodálatosan síma víz, azaz eszményi motorcsónakázós idő fogadott minket. Elsőnek az iránytartát gyakoroltuk, Osljak szigete felé száguldottunk. Itt meg is álltunk friss kagylót...
Top

A jobb felhasználói élmény érdekében az oldal sütiket használ. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.